onsdag den 1. september 2010

Pude, elefant, grannystripes og guld...

For første gang i mit liv, var jeg i stof og stil i sidste uge. Jeg måtte jo bare eje noget af alt det lækre retrostof og andre fine sager. Købte en del, men har ikke lige fået taget billeder af det hele.
Jeg har fået syet to puder og her er den første. Jeg har ikke fået taget billede af den anden endnu.
Det er meningen at de er til pigernes værelser. Jeg vil sy mange flere, men skal lige på loftet efter en stor sæk fyldt med gamle puder. Dem kan jeg jo bare hive betræket af og bruge dem.


Så til et af mine hælkleprojekter, som endnu ikke er helt færdig. Den mangler tre ben endnu. Jeg har hæklet den her uden mønster, så jeg er ikke helt sikker at jeg synes snablen er helt god. Synes måske den er lidt for lang. Hvad synes i? Detaljerne må i heller ikke kigge så meget på. Det er trods alt kun min andet projekt og det er helt selvlært, så jeg skal nok øve mig noget mere.
Mit allerførste hækleprojekt er det her tæppe. Det passer lige i størrelsen til barnevognen, hvilket også var meningen.


Så har jeg da også lige fået lavet et par blomster eller to eller ti...;-) Dem har jeg syet fast på myggenettet. Jeg synes selv det er ret sødt.


Og se så her... Jeg har været i min mors gemmer, og det er hvad jeg fik ud af det. Det pureste guld... Der er mange små lapper imellem, men også en del reelle stykker, så nu må jeg se hvad jeg kan få kreeret af det.
På billedet her ses stof, som jeg også har sengetøj i. Det er min mor der har syet det da jeg var lille. Der mangler pudebetræk til begge dynebetræk, så det vil jeg lige få syet sammen af det her, så jeg nu har hele tre sæt junior retrosengetøj til pigerne. Er det ikke bare herligt? Og så kan jeg godt li' tanken om at jeg også har sovet i det da jeg var lille.


Udover bunken af stof her på bordet fandt jeg også en sæt voksen sengetøj i ægte retrostil. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal med det endnu, men mon ikke jeg kan finde på noget. Jeg fik også mange hvide pudebetræk med broderede blonder på. I ved dem hvor der er sådan en mellemstykke som er en blonde. Nogle var der også broderet min mors initialer i, og dem synes jeg er vildt flotte. Dem skal jeg have købt nogle puder til, og så skal de være i soveværelset som pyntepuder.

2 kommentarer:

  1. det er bare rigtig flot det du har gang i ;)
    jeg er igang/har været med mange af de samme ting.
    Hvis du ikke ved hvad du skal bruge retro voksen sengetøjet, så køber jeg det gerne :)

    SvarSlet
  2. Nej altså Lene! Jeg kan altså slet ikke stå for alle dine hæklerier!! Du skriver det er selvlært - hvad har du gjort for at lære det?? For som jeg skrev lige før, i næste indlæg, er det lige noget jeg har lyst til :-)

    SvarSlet