onsdag den 2. februar 2011

Hård ferie hos bedstemor og bedstefar.

For 14 dage siden tog vi til Rødekro på ferie, da Kim skulle til Østrig på skiferie. Tøserne og jeg skulle rigtig hygge os hos mine forældre mens Kim var væk.

Jeg ved ikke helt hvor meget vi hyggede os, for allerede dagen efter vi kom derned blev Sarah syg. Hun havde feber og klagede over ondt i maven. Først regnede vi bare med at det var en omgang influenza, men så alligevel ikke, da der hverken var opkast eller tynd mave.

Om lørdagen tog vi til vagtlægen, da Sarah hele natten havde klaget over ondt i maven og hun begyndte at tage sig i højre side. Jeg var bange for det var blindtarmen.

Vagtlægen sendte os på sygehuset, hvor der kom en læge og trykkede lidt på Sarah. De fandt ikke nogen grund til yderligere prøver og sendte os hjem med beskeden om at det nok bare var influenza og vi kunne komme tilbage indenfor 24 timer hvis det blev værrer.

Natten til søndag blev det værrer og Sarah sagde hele tiden at hun havde ondt i højre side. Jeg tog igen på sygehuset, hvor der igen kom en læge og kiggede og trykkede. Hmm... forstoppelse... Jo jo, så fik hun noget mod det, og vi blev sendt hjem igen.

Mandag faldt feberen lidt og vi troede at nu blev det bedre, men natten til tirsdag var igen slem.

Tirsdag morgen ringede jeg til min mors læge. Han ville se os om formiddagen og da vi kom derned kunne han heldigvis godt se at det var i højre side hun havde ondt. Han rigede omgående til sygehuset igen og talte med store bogstaver.

Vi kørte derud og der kom tre forskellige læger og kiggede på hende. Der var ingen af de tre læger, der var i tvivl om at det var blindtarmen der skulle ud, og det kunne kun gå for langsomt.

Hun blev gjort klar til operation, og i løbet af et par timer var hun på operationsbordet. Jeg kunne så bare sidde der og vente på at de ringede fra opvågning så jeg kunne komme op til hende.

Det viste sig at blindtarmen var sprunget (tror da fa'en hun havde ondt), men heldigvis i form af en byld, så den ikke var sprunget ud i bughulen.

Operationen gik fint og hun er kommet sig rigtig godt nu. Hun løber ikke så stærkt endnu, men mon ikke snart det kommer. Jeg er bare glad for at jeg har min lille pige tilbage med glimt i øjet.

Her er et billede lige efter operationen og et fra i dag, hvor hun lige er blevet klippet. Der kom nemlig nogle af de vildeste ugler i hendes hår, som tog frisøren en hel time at rede ud. Sarah var ikke helt vild med situationen, men nu er det heldigvis overstået, og hun skal ikke have længere hår, før hun vil have det redt.


Her ser hun Pippi, så derfor ingen smil til fotografen.

Her ligger hun på opvågning efter operationen.

4 kommentarer:

  1. stakkels lille pige, godt det hele gik godt, for det kan være en rigtig grim oplevelse med en sprungen blindtarm.
    Sjovt du også kommer fra Rødekro.

    SvarSlet
  2. Hej Lene

    Jeg er født og opvokset i Øbening uden for Rødekro. Min mor bor nu i Fladhøj. Men jeg er flyttet til Århus for snart 24 år siden. Så vi er tit i Rødekro

    SvarSlet
  3. gud en skrækkelig oplevelse i har været igennem. Godt du blev ved og holde på, så de til sidst undersøgte hende! Og godt hun er ok igen

    SvarSlet
  4. Min egen blindtarm sprang da jeg var 5 år. 3 vagtlæger kiggede på mig, men alle troede jeg havde influenza med ondt i siden.
    Jeg kunne først opereres 4 mdr. efter.Minder lidt om din oplevelse med barnet.
    Det gav lige mindelser at læse.
    Heldigvis overlever man :)
    God bedring med hende.

    Kram Karen

    SvarSlet