fredag den 6. august 2010

Så er det tid til at opdatere bloggen igen. Jeg har haft og har stadig gang i en masse små projekter. Dem kan man jo ikke få for mange af, når man er et nørklehoved som mig...;-)

I onsdags var vi et smut i Ikea, fordi jeg skulle have en kommode til kontoret. Den var desværre udsolgt, men jeg købte nu bare en anden i stedet for. Det er slet ikke den jeg viil vise jer, men derimod dette fad. Det er et jeg har haft i lang tid, og jeg tror halvdelen af danmarks befolkning har sådan et. Det har dog altid kun kunne fåes i stål, men nu så jeg så at det bliver produceret i hvid, og jeg synes det er vildt flot. Men men... Jeg bliver altså lidt nærrig, for hvorfor købe et fad stort set magen til et man har derhjemme??? Jeg maler da bare det jeg har. Ståloverfladen var alligevel blevet lidt grim efter der havde ligget frugt i det lidt for længe, så jeg havde det fint med at det nu skulle skifte farve.
Her under ser i resultatet. Et styks fad og en mat hvis spraymaling. Super nemt og hurtigt.


På søndag fylder min store prinsesse 3 år, og vi får hele familien til eftermiddagskaffe. Jeg tror vi bliver omkring 24 = mange...!! Nå, men jeg er i gang med at bage diverse kager. Her har jeg bagt marcipanmuffins med chokolade i... Uhm.. de smager godt.

Et andet af mine "små" projekter er sættekassen. Den har været malet et stykke tid, men i aftes blev jeg færdig med at sætte tapet i. Jeg er blevet meget glad for resultatet, og den skal op i Sarahs værelse. Jeg har to sættekasser mere jeg skal have færdig, men dem er jeg slet ikke startet på endnu. Godt min barsel varer lææænge endnu.


Her kan i se bogkassen fra forrige indlæg. Den er kommet op på væggen i Sarahs værelse og frøen Karla er flyttet ind. Frøen har farmor lavet til hende.

Sarahs hjørne med hendes Stoooore seng. Hun er meget stolt af at sove i sengen uden sider på. Så er man jo en stoooor pige. Jeg ved ikke om i kan se sengetøjet hun har på, men det er noget min mor syede til mig da jeg var lille. Det er jeg meget glad for. Jeg har lige fundet to sæt mere hjemme hos min mor og far, så det skal jeg lige have vasket og så er det også klart til at blive brugt.

Jeg har også lavet en vimpelranke til hendes værelse. Hvis i vil lave en i de samme mønstre, så kan det downloades gratis her og printes ud på A4 papir. Så skal de bare klippes ud og sættes på en snor. Nemmere kan det da ikke gøres og jeg synes det ser så hyggeligt ud. Jeg har også nok vimpler til en ranke til Lisas værelse når vi når så langt.



Nå, jeg må videre med projekt fødselsdag... Der er så mange ting der skal gøres, og de første gæster kommer allerede i morgen eftermiddag.
Ha' en god weekend alle sammen.
Lene



3 kommentarer:

  1. hi hi jeg har også printet den vimpelranke ud, og mangler bare at hænge den op.
    Har også lavet en sættekasse for noget tid siden og nu er jeg ved at male en til, tror den bare skal være hvid.
    Jeg er også igang med at hækle granny stripes, utroligt så mange ligheder !! :)
    jeg håber du har det godt Lene :)
    knus

    SvarSlet
  2. Supergod ide at male skålen. Den er flot.
    Marcipanmuffins med chokolade lyder sørme godt.
    Tak for linket til vimplerne.
    God Fest.

    SvarSlet
  3. Sikken et skønt pigeværelse.

    SvarSlet