lørdag den 1. oktober 2011

Der er sket lidt i haven.

Som overskriften siger, så er der sket lidt i vores have. Jeg fik en ide om at det kunne se rigtig fint ud med et blomsterbed ved vores terrasse, og når jeg får en ide, er der altså ikke langt fra tanke til handling. Jeg begyndte at grave ud og fik alt græsset af. Jeg vidste godt at det bare var en start og at vi ikke fik gjort mere ved det i år. Jeg havde dog købt lidt blomsterløg ind, hvis nu det skulle ske at vi alligevel fik tid og råd...;-)


En dag jeg så kom hjem fra arbejde, så var det lige fixet. Der var sat en lille stenmur rundt og kørt jord på... Er det ikke bare fantastisk? Svigermor og svigerfar synes lige de skulle sætte en lørdag af til det og så kom de i øvrigt også lige med kantstenene - vildt... Og 1000 tak! Jeg er så glad for at det er blevet lavet og jeg kan slet ikke vente til at der kommer blomster op til foråret - løgene er nemlig sat. Masser af tulipaner, forskellige Allium, vibeæg osv. Jeg har flyttet mine sct. hansurt og iris over fra et andet bed. Hortensiaerne har stået i krukker hele sommeren - det samme har georginen, men den sprang aldrig ud. Nu kommer den ind når frosten sætter ind og så håber jeg den kommer bedre næste år.

Jeg var hjemme hos min mor og far i sidste weekend og der fik jeg en masse Hosta. De fleste blade knækkede dog under turen, men min far forsikrede mig om at de nok skulle komme sig næste år. Der er nok noget af det der skal flyttes næste år, men nu står det fint der.









Det sidste billede her er en af mine roser. Den bliver ved med at komme med nye knopper og blomsterne bliver bare så store og flotte. Har ingen anelse om hvad den hedder. Jeg er bare lidt ked af at bladene på roserne er helt hullede. Er det sneglene der spiser dem eller hvad?











Ingen kommentarer:

Send en kommentar